16.2.2024

Koskisen Oyj:n hallitus on päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista osana johdon palkitsemista

Koskisen Oyj pörssitiedote, 16.2.2024, kello 8.45

Viitaten Koskisen Oyj:n 18.11.2022 päivättyyn listalleottoesitteeseen, Koskisen Oyj:n hallitus on päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista yhtiön toimitusjohtajalle ja talousjohtajalle laskemalla liikkeelle 13 500 uutta osaketta.

Listautumisen toteutumiseen liittyvän palkkion toisen maksuerän arvo Koskisen toimitusjohtajalle vastaa 18 000 osaketta, josta puolet maksetaan rahana ennakonpidätyksen kattamiseksi. Palkkion toisen maksuerän arvo Koskisen talousjohtajalle vastaa 9 000 osaketta, josta puolet maksetaan rahana ennakonpidätyksen kattamiseksi.

Koskisen Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen on 23 025 159 osaketta. Maksuttomalla suunnatulla osakeannilla liikkeeseen lasketut yhteensä 13 500 osaketta rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 28.2.2024 ja otetaan kaupankäynnin kohteeksi yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalla arviolta 29.2.2024. Uudet osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet niiden rekisteröintipäivästä lukien.

Koskisen Oyj:n hallitus päätti suunnatusta maksuttomasta osakeannista varsinaisen yhtiökokouksen 11.5.2023 antaman valtuutuksen nojalla.

Koskisen on yli satavuotias kansainvälinen puunjalostuksen erikoisosaaja, joka tunnetaan ketteryydestään ja kyvystään kuunnella asiakasta. Hyödynnämme arvokkaan puuraaka-aineen tarkasti, viimeistä purua myöten. Toteutamme samalla parasta hiilitarinaa: valmistamme korkealaatuisia ja kestäviä tuotteita, joihin hiili sitoutuu vuosikymmeniksi. Konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 271 miljoonaa euroa. Lue lisää: koskisen.fi