7.2.2023

Koskisen Oyj:n hallitus on päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista osana johdon palkitsemista

Koskisen Oyj pörssitiedote, 7.2.2023, kello 14.15

Viitaten Koskisen Oyj:n 18.11.2022 päivättyyn listalleottoesitteeseen, Koskisen Oyj:n hallitus on päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista yhtiön toimitusjohtajalle ja talousjohtajalle laskemalla liikkeelle 9 000 uutta osaketta.

Listautumisen toteutumiseen liittyvän palkkion ensimmäisen maksuerän arvo Koskisen toimitusjohtajalle vastaa 12 000 osaketta, josta puolet maksetaan rahana ennakonpidätyksen kattamiseksi. Palkkion ensimmäisen maksuerän arvo Koskisen talousjohtajalle vastaa 6 000 osaketta, josta puolet maksetaan rahana ennakonpidätyksen kattamiseksi.

Koskisen Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen on 23 011 659 osaketta. Maksuttomalla suunnatulla osakeannilla liikkeeseen lasketut yhteensä 9 000 osaketta rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 16.2.2023 ja otetaan kaupankäynnin kohteeksi yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalla arviolta 17.2.2023. Uudet osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet niiden rekisteröintipäivästä lukien.

Koskisen Oyj:n hallitus päätti suunnatusta maksuttomasta osakeannista ylimääräisen yhtiökokouksen 31.10.2022 antaman valtuutuksen nojalla.

Koskisen on yli satavuotias kansainvälinen puunjalostuksen erikoisosaaja, joka tunnetaan ketteryydestään ja kyvystään kuunnella asiakasta. Hyödynnämme arvokkaan puuraaka-aineen tarkasti, viimeistä purua myöten. Toteutamme samalla parasta hiilitarinaa: valmistamme korkealaatuisia ja kestäviä tuotteita, joihin hiili sitoutuu vuosikymmeniksi. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 311 miljoonaa euroa. Lue lisää: koskisen.fi