7.9.2023

Koskisen Zero-kalustelevy on Puu 2023 -messujen uutuustuotekilpailun voittaja

Koskisen Oyj lehdistötiedote, 7.9.2023, kello 9.00

Puutuoteyhtiö Koskisen Zero-kalustelevy on voittanut Puu 2023 -messujen uutuustuotekilpailun, jossa etsittiin parhaiten puutuotealan ympäristö- ja resurssitehokkuutta edistävää tuotetta tai palvelua.

Zero on täysin uudenlainen kalustelevy, jossa fossiilinen sidosaine on korvattu uusiutuvalla puuperäisellä sidosaineella, ligniinillä. Zero-levyn puuraaka-aine on peräisin Koskisen valmistusprosessien sivuvirroista.

”Zero on maailman ensimmäinen täysin puupohjainen kalustelevy. Puupohjaisten materiaalien hiilidioksidipäästöt ovat selvästi pienemmät uusiutumattomiin materiaaleihin verrattuna. Ne myös sitovat hiiltä vuosikymmeniksi eteenpäin”, sanoo tuotepäällikkö Eemi Valjakka.

Valjakan mukaan Koskisen Zero-tuoteperhe vastaa sekä Suomessa että vientimarkkinoilla nousseeseen biopohjaisten ratkaisujen kysyntään. Zero-kalustelevyä käytetään erilaisissa loppukäyttökohteissa, kuten kiinteissä kalusteissa, huonekaluissa, laminaattitasoissa, ovissa sekä erilaisissa erikoiskalusteissa.

Zero on monikäyttöinen peruslevy, jota on helppo työstää. Sen lujuustaso eri suunnissa on vakio ja se eristää hyvin ääntä. Zero on myös ympäristöystävällinen koko elinkaarensa ajan.

Koskisen on yli satavuotias kansainvälinen puunjalostuksen erikoisosaaja, joka tunnetaan ketteryydestään ja kyvystään kuunnella asiakasta. Hyödynnämme arvokkaan puuraaka-aineen tarkasti, viimeistä purua myöten. Toteutamme samalla parasta hiilitarinaa: valmistamme korkealaatuisia ja kestäviä tuotteita, joihin hiili sitoutuu vuosikymmeniksi. Konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 318 miljoonaa euroa. Lue lisää: koskisen.fi